Reklama Google: Ako ju vytvoriť?

Čo zákazníci hľadajú – Zistite si!

Veľká výhoda google reklamy je možnosť zamerať sa na ľudí, ktorí vyhľadávajú vaše produkty a služby, no súčasne je to aj jej nevýhoda. Ak klienti nevyhľadávajú vaše produkty alebo služby, tak google reklama nebude tá správna voľba pre vás. Nástroj, ako zistiť, či sa vaše produkty alebo služby vyhľadávajú, je Keyword Plannner.

Pri získavaní informácií o vyhľadávaní postupujte nasledovne:

  • prihláste sa do Keyword Planer
  • napíšte si zoznam produktov a služieb, ktoré poskytujete
  • v Keyword Planner si zvoľte „Vyhľadanie nových kľúčových slov pomocou frázy, webových stránok alebo kategórie“
  • do poľa „Váš produkt alebo služba“ zadajte zoznam názvov vašich produktov alebo služieb
  • zacielenie si nastavte na „Slovensko“, „Slovenčina“
  • dajte vyhľadávať

Google Vám navrhne zoznam slov, na ktoré by ste mohli inzerovať. Pri výbere slov sa riaďte zdravým rozumom a rozmýšľajte, čo môžete chcieť vy, keď zadáte rovnaké slovo do vyhľadávača. Keď napríklad predávate náhradné diely do mobilov, tak neinzerujte na slovo náhradné diely, ale radšej na: náhradný displej na nokiu, výmena displeja iphone, … .

Pri kľúčovom slove je dobré položiť si nasledujúce otázky: Je dané slovo vyhľadávané v google? Ak je produkt alebo služba nová, nie je o ňu záujem alebo jednoducho nik o nej nevie. Vtedy nemá význam používať google adwords na reklamu. Je predpoklad, že človek ktorý slovo vyhľadáva, chce produkt alebo službu kúpiť? Niekedy. Môžem na ňom zarobiť?

Vytvorenie kampane

Na vytvorenie kampane choďte na adresu https://adwords.google.com a stlačte vytvoriť svoju prvú kampaň.

1 – Typ a názov kampane Ak sa chcete zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania, tak si typ kampane vyberte „Iba Vyhľadávacia sieť“, zadajte názov a v časti siete označte „Zahrnúť partnerov vyhľadávania“

2 – Vyberte geografické oblasti a jazyk zacielenia Vyberte geografické oblasti, ktoré sú pre vás zaujímavé. Ak predávate výrobky cez eshop, tak si vyberte Slovensko. V prípade, že máte napríklad pneu-servis, tak vyberte iba okres, v ktorom podnikáte. Ak sa neviete rozhodnúť, tak sa zamyslite, v ktorých oblastiach Slovenska sú vaši zákazníci. Jazyk zacielenia vyberte slovenčinu.

3 – Vyberte „Stratégia ponúkania cien“ a denný rozpočet Nastavte stratégiu ponúkania cien na „Manuálne nastavenie CZK“, ktorá dáva viac kontroly nad účtom. Keď nastavíte nízku cenu za klik, google Vás upozorní a zobrazí správu „Nižšia než cenová ponuka za umiestnenie na prvej stránke“ a vtedy je vhodné zvýšiť cenovú ponuku. Denný rozpočet nastavte na úroveň, pri ktorej, aj keby ste pokazili celú kampaň, tak by ste neskrachovali. Obmedzenie pre denný rozpočet berte ako záchranné koleso, ktoré vám nedovolí utopiť sa.

4 – Preskočte „Rozšírenia reklamy“ a „Rozšírené nastavenia“ Tieto nastavenia spravíte neskôr, keď reklamu vytvoríte. Vtedy budete vedieť lepšie vybrať rozšírenia podľa textov danej reklamnej skupiny. Stlačte „Uložiť a pokračovať“

5 – Vytvorte prvý reklamný text Pri písaní textov je potrebné držať sa niekoľkých základných pravidiel, a to sú: Reklamy, ktoré obsahujú kľúčové slovo v nadpise 1 majú zvyčajne vyššiu mieru pre-kliku. Snažte sa do textu zakomponovať unikátnu predajnú ponuku, napr. Dovoz pizze do 30 minút. Kľúčové slovo, ktoré spúšťa reklamu, musí mať náväznosť na reklamné texty. Najzákladnejšie pravidlo reklám je: Píšte také texty, aké by chcel vidieť váš budúci zákazník pri zadanom kľúčovom slove.

6 – Pridajte kľúčové slová Na začiatku pridajte niekoľko základných kľúčových slov, na ktoré sa bude zobrazovať vaša reklama. Vyberte si typ zhody, ktoré umožní riadiť, ktoré vyhľadávania môžu spustiť zobrazenie vašej reklamy. Nájdite si čas a prečítajte si viac v adwords nápovede, kde nájdete aj príklady.

7 – Nastavte meranie konverzií Nemerať znamená neefektívne sa rozhodovať. Toto pravidlo, až na výnimky, platí ako v živote, tak aj v google reklamách. Pri google reklamách musíte vedieť, čo zarába a čo sú vyhodené prostriedky. Google reklama bez meraní konverzií je, ako hrať šípky so zaviazanými očami. Jednoducho nevidíte, kedy sa trafíte. Iba na konci viete, koľko ste nahádzali.

Všetko dôkladne skontrolujte

Všetky nastavenia dôkladne skontrolujte, a to aj dva krát. Prejdite si texty, kľúčové slová, rozšírenia reklám, …. . Po zadaní platobných informácií a kontrole reklamy zo strany google sa reklama začne zobrazovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *