Čo je internetový marketing?

Internetový marketing, či online marketing?

Online marketing, alebo tiež internetový marketing sú všetky činnosti na internete, ktoré vedú k predaju výrobku, alebo služby. Slovné spojenie online sa používa pre aktivity na internete. Marketing na internete (internetový marketing) je relatívne mladá forma marketingu. Avšak význam internetového marketingu každodenne rastie. V dnešnej dobe má internetový marketing mnoho výhod oproti offline marketingu.

Internetový marketing výhody:

  • je omnoho lacnejší
  • dá sa lepšie cieliť
  • dá sa presne merať efektivita

Marketingové nástroje pre internetový marketing

  • webové stránky
  • SEO optimalizácia
  • email marketing
  • affiliate marketing
  • marketing na sociálnych sieťach
  • PPC reklama

Webové stránky – základný kameň online marketingu

Pre úspešné fungovanie internetového marketingu potrebujeme mať webové stránky. Web stránky majú v internetovom marketingu podobnú funkciu, ako základy na dome. Webové stránky sú jadrom celého marketingového komunikačného systému na internete. Tu máme celý obsah, ktorý chceme prezentovať.

SEO – optimalizácia webových stránok pre vyhľadávače

SEO je zjednodušene povedané stratégia vytvorenia web stránok tak, aby sa pri vyhľadávaní vo vyhľadávačoch (google, zoznam, bing, yahoo…) zobrazovali na popredných pozíciach.

Email marketing

V dnešnej dobe sa môžete stretnúť s názorom, že email marketing už nie je účinný, že treba využívať PPC reklamu na Facebooku a Google. Email marketing je účinný aj v dnešnej dobe, keď sa robí správne. Tak ako všetky tu spomínané prvky internetového marketingu, aj email marketing treba vedieť používať správne a potom prinesie ovocie.

Affiliate marketing

Affiliate marketing, tak ako väčšina stratégii internetového marketingu pochádza z USA. Tam je už affiliate marketing veľmi rozšírený. U nás je ešte stále v „plienkach“. Po slovensky povedané, je to provízny systém. Je to systém, kde využívate affiliate partnerov na propagáciu vášho webu, výrobkov a služieb. Ak vám sprostredkujú obchod, dostanú za to vopred dohodnutú províziu.

Marketing na sociálnych sieťach

V dnešnej dobe sa jedná predovšetkým o marketing na Facebooku, Google+, LinkedIn a Twiteri. Pomocou sociálnych sieti dávame o sebe vedieť a privádzame z nich návštevníkov na náš web.

PPC reklama

Je to reklama, kde sa dá dobre zmerať efektivita a ekonomika. PPC znamená pay per click, čiže platba za klik. Teda tu platíte za reklamu vtedy, keď niekto klikne na váš inzerát. Oproti offline reklame (bilboardy, TV, rozhlas…) platíte za reklamu, ktorú niekto videl. Toto bol stručný prehľad o online marketingu, alebo tiež internetovom marketingu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *